۲۱ بهمن ۱۳۸۴

هولوکاست افسانه نيست


16:37 گرينويچ - جمعه 10 فوريه 2006
نامه انتقادآميز رئيس انجمن کليميان تهران به احمدی نژاد
هارون يشايايی رئيس انجمن کليميان تهران طی نامه ای به محمود احمدی نژاد، رئيس جمهور ايران نوشته: "برنامه‏ سازيها و تأکيدات روزانه صدا و سيمای جمهوری اسلامی و بعضی ديگر از رسانه ‏های گروهی بر افسانه بودن کشتار يهوديان به دست رژيم نازيهای هيتلری (هولوکاست) و به چالش کشيدن يکی از بديهی ‏ترين و غم ‏انگيزترين حوادث بشری در قرن بيستم، موجب بهت و حيرت جهانيان و دلهره و ترس جامعه کوچک يهودی ايران شده است".
تاريخ ارسال نامه، ششم بهمن (26 ژانويه) ذکر شده و هنوز گزارشی از اينکه پاسخی به آن داده شده باشد منتشر نگرديده، هرچند متن خود نامه نيز طی يکی دو روز اخير از طريق سايتهای اينترنتی در دسترس قرار گرفته است.
رئيس انجمن کليميان تهران در اين نامه از آقای احمدی نژاد پرسيده که "چگونه ممکن است فاجعه جنگ جهانی دوم و وقايع و اثرات آن را که موجب نابودی حدود پنجاه ميليون انسان در نقاط مختلف جهان شده و ميهن ما بيش از ساير نقاط جهان از آثار و عواقب آن لطمه ديده است را از پشت شيشه کدر تعصبهای روزمره سياسی، عمدتاً ناشی از فرهنگ سکولار غربی بررسی کرده، جنايات فاشيستهای هيتلری را توجيه‏ پذير جلوه داد"؟
اشاره آقای يشايايی به سخنان محمود احمدی نژاد است که چند بار در ماههای گذشته واقعه کشتار يهوديان به دست نازيها را افسانه خوانده و خشم دولتهای غربی و مجامع بين المللی را برانگيخته است.
آقای يشايايی افزوده: "چگونه ممکن است اصل اعلام شده در اساسنامه حزب و ارتش نازیها را مبنی بر پاکسازی اروپا از وجود يهوديان به چالش و ترديد کشيد و تئوری نژادپرستانه فاشيستها را فراموش کرد، مگر نمی ‏توان کتاب 'نبرد من' نوشته آدولف هيتلر يا نطقهای موجود [يوزف] گوبلز [وزير تبليغات دولت هيتلر] و [هاينريش] هيملر [رئيس پليس آلمان نازی] را يک بار ديگر خواند ... چگونه ممکن است اين همه شواهد زنده و انکارناپذير در کشتار و نفی بلد يهوديان در اروپا و جنگ دوم جهانی را ناديده گرفت و سخنان چند نفر را با مواضع کاملاً غيردينی ملاک قضاوت قرار داد و حتی بر آن مطالبی غيرواقع افزود و نتايج دلخواه را به گوش شنوندگان و خوانندگان ساده ‏دل رساند"؟
وی به رئيس جمهور ايران يادآور شده که "هولوکاست افسانه نيست، همانطور که نسل ‏کشی صدام در حلبچه افسانه نيست، همان طور که کشتار مردم فلسطين و لبنان در صبرا و شتيلا به وسيله آدمکشان شارون افسانه نيست و قتل‏عام مسلمانان در بالکان و آنچه امروز در افغانستان و عراق و سودان می‏گذرد افسانه نيست".
رئيس انجمن کليميان تهران، حتی به آقای احمدی نژاد گوشزد کرده که نفی کشتار يهوديان می تواند "ارزشهای انقلاب اسلامی و رهنمودهای امام راحل و نظام فکری ديرپا و ارزشمند ايرانيان" را فدای "احساساتی زودگذر و بشدت سياسی" کند.
وی به عنوان مسئول مهمترين تشکيلات يهوديان ايران ابراز نگرانی کرده که "ارزشهای انقلاب شکوهمند اسلامی ملت ايران در برابر احساسات نژادپرستانه يا ميهن ‎‏پرستانه کاذب به سبک رضاخانی در توجيه کشتار يهوديان اروپا به دست فاشيستها کمرنگ شود و دفاع از حقوق مستضعفان و استقلال و آزادی که شعار دشمن ‏شکن امام راحل بوده است به معارضه ناحق بی‏ حاصل مذهبی و نژادی مبدل گردد".
نامه وی در شرايطی نوشته شده که درپی انتقادها و اعتراضهای شديد غرب به سخنان آقای احمدی نژاد، اعلام شد در ايران همايشی بين المللی برای بررسی واقعی بودن کشتار يهوديان تشکيل می شود و از يکی دو چهره اروپايی که به نفی اين واقعه شهرت دارند و به تمايلات ضديهودی و نژادپرستانه متهمند دعوت شد در اين همايش شرکت کنند.
هارون يشايايی هشدار داده که "نگران باشيد که سردمداران نئونازی در اروپا که امروز خانه‏ های سياهپوستان را به آتش می‏ ‎کشند و محله ‏های مسلمان‏ نشين را غارت می‏ کنند فردا دامی وحشتناک چون 'هولوکاست' برای مسلمانان نگسترده باشند".
به نوشته او، "تشکيل سمينارهای متعدد در نفی وجود 'هولوکاست' با اعلام نتايج قبلی آن هيچ دستاوردی برای ملت ايران يا مسلمانان جهان و مردم فلسطين نخواهد داشت و فقط عقده‏ های نژادپرستان را تسکين می ‏دهد".
طی حدود 27 سال که از عمر حکومت جمهوری اسلامی می گذرد، اين نخستين بار است که چنين نامه انتقادآميزی از جانب يکی از رهبران اقليتهای مذهبی در ايران منتشر می شود، هرچند ماه نوامبر گذشته، موريس معتمد نماينده کليميان در مجلس شورای اسلامی نيز طی نامه ای به وی نسبت به چاپ کتب و مقالات و تهيه برنامه ها يا سريالهای تلويزيونی که به گفته وی، در پوشش ضديت با صهيونيسم، افکار يهودی ستيزانه خود را به نمايش می گذارند و به شعائر دينی و اخلاقی يهوديان توهين می کنند اعتراض کرده بود.
اقليتهای مذهبی رسمی بويژه کليميان که بنابر قانون اساسی از حق نمايندگی در مجلس شورای اسلامی برخوردارند تاکنون همواره از ورود به جدلهای مربوط به سياست خارجی يا داخلی ايران پرهيز کرده و از لحاظ سياسی رفتاری کاملاً احتياط آميز داشته اند.
شخصيتها و نهادهای رسمی کليميان بويژه معمولاً در مناسبتهای مربوط به فلسطين و محکوم کردن حرکتهای دولت اسرائيل عليه فلسطينيان با دولت جمهوری اسلامی همصدا بوده و همواره کوشيده اند نشان دهند که با دولت اسرائيل و سياستهای آن مخالفند.
ايرانيان يهودی تاريخ حضور يهوديان در ايران به حدود ۲۷۰۰ سال پيش می رسد.

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ