۱۵ مرداد ۱۳۸۷

سیلویو برلوسکنی و پستان برهنه داخل یک تابلوی نقاشی قدیمی



http://www.bbcpersian.com

00:07 گرينويچ - سه شنبه 05 اوت 2008 - 15 مرداد 1387

تابلویی که برای دولت ایتالیا دردسرساز شد

بنا به گزارش ها از ایتالیا، یک تابلوی نقاشی قدیمی که در کنفرانس های خبری پشت سر مقامات دولتی این کشور دیده می شود، روتوش شده است تا پستان برهنه داخل تصویر دیده نشود.

این نقاشی 250 ساله که در اغلب برنامه های خبری تلویزیونی بالای سر وزیران ایتالیا دیده می شود، انتخاب سیلویو برلوسکنی، نخست وزیر این کشور بوده است.

اولیور کانوی، گزارشگر بی بی سی، می گوید نخست وزیر ایتالیا معروف است که به زن ها توجه زیادی نشان می دهد. این تاجر پرزرق و برق هرگز از این که عکسش را در حال معاشرت با زنان جوان خوش قیافه بگیرند، خجالت نکشیده و حتی سال گذشته مجبور شد از همسرش به خاطر لاس زدن با زن ها، عذرخواهی کند.

آقای برلوسکنی بخشی از ثروت خود را از تهیه و ارائه برنامه های تلویزیونی به دست آورده است که در آنها زنان رقاص تقریبا عریان هنرنمایی می کنند. یکی از اعضای کابینه او نیز پیش از فعالیت سیاسی اش برای امرار معاش نیمه برهنه در برابر دوربین های عکاسی ظاهر می شده است.

گزارشگر بی بی سی می گوید اما اکنون به نظر می رسد که نخست وزیر ایتالیا زاهدمآب شده چون موافقت کرده پستان برهنه در نقاشی "زمان حقیقت را آشکار کرد" (اثر جیامباتیستا تیه پولو نقاش قرن هجدهم ایتالیا)، پوشانده شود.

ظاهرا آقای برلوسکنی به این دلیل این تابلو نقاشی را انتخاب کرده که کنفرانس های خبری دولت حال و هوایی جدی داشته باشد. اما مشاوران هنری او نگران بوده اند که تصویر پستان برهنه - که اغلب در خبرهای تلویزیونی بالای سر سخنگوی دولت ظاهر می شود - ممکن است برای برخی بینندگان اهانت آمیز تلقی شود.

اکنون پارچه ای سفید رنگ به این نقاشی قدیمی اضافه شده است.

اما پوشاندن پستان در این نقاشی باعث خشم و بدبینی عده ای در ایتالیا نیز شده است؛ یکی از کارشناسان هنری این کشور روتوش نقاشی جیامباتیستا تیه پولو را عملی مضحک توصیف کرده است.

صدور مجوز دروغگویی برای زنان خیانتکار ایتالیایی

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ