۲۶ تیر ۱۳۸۸

بی بی سی شرمت باد


بعد از گذشت ساعت ها بی بی سی خبر دروغ و تحلیل مزورانه اش را تصحیح نکرده است. با ارسال ایمیل سعی نمودیم توجه دست اندرکاران بخش فارسی را به این مسئله جلب نمائیم ولی جوابی دریافت نداشبتیم. در اعتراض به سیاست جانبدارانه و منافقانه بی بی سی فارسی در فیس بوک به اعتراض خود ادامه می دهیم.

متن زیر در فیس بوک منتشر شده است. اکبر هاشمی رفسنجانی بهرمانی اصل

در روزهای اخیر بی بی سی چه از طریق برنامه های تلوزیونی، رادیویی و یا وب سایت فارسی خود سعی در کمرنگ جلوه دادن جنبش آزادی خواهانه مردم و حرکت مدنی آنها داشته است. جانبداری آشکار این بنگاه سخن پراکنی از کودتاچیان در روند ملی شدن صنعت نفت و بعدها بزرگ نمایی نقش روحانیون به رهبری روح الله خمینی که رهبری جنبش آزادی خواهانه را ربود و مسیر حرکت انقلابی و آزادی خواهانه مردم ایران را با وعده های دروغ منحرف نمود بر کسی پوشیده نیست. اینک که دوباره ملت ستم دیده ما بعد از سی سال ستم مذهبیون طالبانی و وهابی مسلک با اتحاد و یگانگی برعلیه طاغوت اسلامی طغیان نموده است بی بی سی در راستای سیاست غیر رسمی و پشت پرده جکومت فرصت طلب انگلیس سعی در کوچک جلوه دادن این حرکت انقلابی مدنی و آزادیخواهانه دارد. این رسانه به کم جلوه دادن مبارزات مردم ایران بسنده نکرده که با تحریف خبر با رسانه های داخلی رژیم آخوندی و شبکه های بین المللی خبری تحت کنترل آنها مثل پرس تی وی و شبکه العالم و ... همراه شده است.

این نظر که می گوید: بی بی سی 99 خبر راست را نشر می کند که بتواند یک خبر دروغ را نشر کند یک اصل ثابت شده است. در این رسانه تلاش زیادی صورت می گیرد و بودجه هنگفتی مصرف می شود تا همیشه دقیق ترین اخبار با در نظر داشت اصل بیطرفی تهیه و نشر شود تا اعتماد عمومی و جهانی را به دست آورد و بعد در مسایل بسیار کلیدی و حساس با توجه به اعتبار از قبل به دست آمده بتواند اذهان عامه را به سویی که اربابانش می خواهد جلب کند و یا برعکس از سویی منحرف کند.

بیطرف نبودن بی بی سی و سیاست یک بام و دو هوای حکومت جبار انگلیس بر تمام هموطنان روشن است. احساس تردید و بدگمانی نسبت به حسن نیت بی بی سی صرفا به حرف و حدیث هایی بر نمی گردد که درباره نقش آن در راه اندازی انقلاب اسلامی ایران وجود دارد. مردم معتقدند که برخی از گزارشها وتحلیل های بی بی سی جانب دارانه است واین ادعای درستی است. بی بی سی بظاهر یک سازمان مستقل است مثل سی ان ان و فاکس نیوز و ... ولی ایا واقعا این سازمانها بطور مستقل هم عمل میکنند؟ چگونه می توان به رسانه که خط مشي آن در جهت اهداف جمهوري اسلامي و دولت کودتای احمدی نژاد است اعتماد کرد؟ بی بی سی این روزها نه تنها با دروغ گفتن که با جوسازی، بزرگنمایی، بایکوت خبری و استفاده از تکنیکهای انتقال خبر همراه با القای خبر سعی در کم اهمیت جلوه دادن جنبش آزادی خواهانه و در نهایت مشروعیت بخشیدن به احمدی نژاد دارد.


۱ نظر:

Omid Jahanbaksh گفت...

گاز گرفتنِ پستان بی بی سی
http://news.gooya.com/society/archives/090703.php