۱۰ تیر ۱۳۸۸

پرس تی وی بلندگوی رژیم آخوندی حاکم بر ایران

استعفا از پرس تی وی به خاطر نحوه گزارش انتخابات ایران
متن کامل در سایت رسمی بی بی سی فارسی
پرس تی وی با بودجه دولت ایران تغذیه می شود و آزادانه در بریتانیا فعالیت دارد

روزنامه تایمز در شماره روز چهارشنبه، 1 ژوئیه، گزارشی را به اعتراض یک مجری تلویزیونی به نحوه خبررسانی یک شبکه برون مرزی دولت ایران اختصاص داده است.

در گزارش این روزنامه در مورد شبکه تلویزیونی انگلیسی زبان پرس تی وی، متعلق به دولت جمهوری اسلامی، آمده است که یکی از مجریان بریتانیایی این تلویزیون که از آن با عنوان "بلندگوی دولت ایران" در لندن یاد شده، در اعتراض به عدم بی طرفی پرس تی وی در گزارش ماجرای انتخابات اخیر از این شبکه استعفا داده است.

تایمز می افزاید که بودجه شبکه بیست و چهار ساعته تلویزیونی پرس تی وی را دولت ایران تامین می کند و به گفته منتقدان، این شبکه از دفاتر غیر قابل تشخیص خود در نزدیکی هنگر لین در لندن، تبلیغاتی به نفع دولت ایران را برای ساکنان بریتانیا پخش می کند.

به نوشته تایمز، در حالیکه دولت ایران روزنامه نگاران خارجی را از آن کشور اخراج می کند، پرس تی وی آزادانه به فعالیت خود در بریتانیا ادامه می دهد و حتی توانسته است آگهی های تبلیغاتی خود را در اتوبوس های شهری لندن نصب کند.

تایمز در توصیف این شبکه تلویزیونی می نویسد که رژیم ایران، پرس تی وی را دو سال قبل و با هدف اعلام شده "شکستن انحصار" رسانه های غربی تاسیس کرد و نحوه گزارش دهی آن از انتخابات اخیر و رخدادهای پس از آن، قطعا با سایر رسانه ها تفاوت داشته است.

از جمله عناوین خبری این شبکه تلویزیونی در روزهای اخیر می توان به این موارد اشاره کرد: "احمدی نژاد وعده می دهد انحصار جهانی را بشکند"، "احمدی نژاد دستور رسیدگی به مرگ مشکوک ندا را صادر کرد" و "شورای نگهبان پرونده انتخابات ایران را بست."

شکایت از پرس تی وی

به نوشته تایمز، سازمان آفکام (Offcom) که عملکرد رسانه ها را زیر نظر دارد، در حال حاضر مشغول بررسی شکایتی در این زمینه است که پرس تی وی تعهد خود در مورد گزارش دهی دقیق و بی طرفانه را نادیده گرفته است در حالیکه بسیاری از ایرانیان مقیم لندن هم از اینکه این شبکه می تواند آزادانه به این نوع اقدامات ادامه دهد به خشم آمده اند.

پاتکین آذرمهر، یکی از وبلاک نویسان معروف، در توصیف پرس تی وی می گوید که

"این شبکه تلویزیونی بلندگوی رژیمی شریر است و در حالیکه شعار خود را انعکاس صدای کسانی که صدایشان به جایی نمی رسد عنوان می کند عملا پخش کننده صدای دروغگویان است"

و می پرسد "جرا روزنامه نگاران خارجی از گزارش جنایاتی که در ایران روی می دهد محروم می شوند اما پرس تی وی بدون هیچ مانعی، به مسموم کردن ذهن جوانان مسلمان در بریتانیا ادامه می دهد؟"

نیک فراری، مجری برنامه صبحگاهی رادیو ال بی سی لندن، در مصاحبه با تایمز گفته است که نحوه گزارش دهی پرس تی وی تا زمان انتخابات "نسبتا منصفانه" بود اما دیگر چنین نیست و می افزاید که به نظر او، این شبکه تلویزیونی صرفا آنچه را که به آن گفته می شود پخش می کند و به همین دلیل، خود او قادر نیست به کار با چنین تشکیلاتی ادامه دهد.

تایمز می نویسد که علاوه بر نیک فراری، شبکه پرس تی وی لورن بوث، خواهر شری بلر، و درک کانوی و جرج گالووی، نمایندگان مجلس عوام، و دو روزنامه نگار بریتانیایی به نام های اندرو گلیگان و ایوان ریدلی را هم در استخدام خود دارد

تایمز می افزاید که شبکه پرس تی وی به تماس تلفنی این روزنامه برای گفتگو در مورد نحوه برخورد با اخبار انتخاباتی پاسخی نداده است.

  1. موسوی: خطری عظیم در پیش است
  2. پخش زنده برنامه های تلويزيونی
  3. تخریب دولت پیوند آن را با مردم مستحکم‌تر کرد
  4. اتحادیه اروپا کاهش سطح روابط با ایران را بررسی می کند
  5. خاتمی:کودتای مخملین علیه مردم صورت گرفته است
  6. تماشا کنید: 01:41

  7. تماشا کنید: 02:21

  8. تماشا کنید


  9. مرکل خواستار اعلام همبستگی گروه هشت با مردم ایران شد

    آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان ابراز امیدواری کرد که سران کشورهای گروه هشت در نشست هفته آینده خود، «پیام همبستگی محکمی» در حمایت از مردم ایران بفرستند.
  10. دیروز شش نفر در زندان اوین اعدام شدند
  11. آن‌ها اعتراف کرده‌اند ‌نبوی: گفتند لباس معمولی بپوش و صورتت را اصلاح کن
  12. نگرانی‌ سازمان‌های جهانی از وخامت بی‌سابقه حقوق بشر در ایران
  13. کبوتران ولایت یا پیک وحشت؛ لباس شخصی‌ها کیستند؟ Audio

الصحراء الابيض، المَهدی و نهايه العالم، طنزنوشته ای از ب. بی‌نياز (داريوش)

توصيه می‌شود که خوانندگان شکاک و پرسشگر از خواندن اين مطلب صرف‌نظر کنند، البته آن دسته از خوانندگانی که افکارشان کفرآلود است ولی هنوز همه‌ی روزنه‌های نفوذ حقيقت را در ذهن خود نبسته‌اند، اجازه دارند با خلوص نيت به مطالعه اين پيام بپردازند ... [ادامه مطلب]

هیچ نظری موجود نیست: