۱۰ خرداد ۱۳۸۷

همه از احمدی نژاد می گريزند



عاملی به نام خامنه ای

پيوند با آيت الله ها

روزنامه ايتاليايی: همه از احمدی نژاد می گريزند

«درهای بسته برای احمدی نژاد» عنوان امروز پرتيراژترين روزنامه ايتاليا کوريره دلاسرا است.

لارپوبليکا ديگر روزنامه پرتيراژ ايتاليا عنوان «همه از احمدی نژاد می گريزند» را برای مقاله اش انتخاب کرده است.

لاريفورميستا روز چهارشنبه پيشنهاد می کند علاوه بر ملاقات نکردن با ریيس جمهوری اسلامی ايران، تظاهراتی همزمان با حضور محمود احمدی نژاد در رم در دفاع از آزادی خواهان ايرانی برگزار شود.

در آنسوی رودخانه تيبر در واتيکان نيز گويا کسی حاضر به ملاقات با محمود احمدی نژاد نيست، اگرچه هنوز موضع رسمی ای در اين رابطه اتخاذ نشده است. يک منبع واتيکان می گويد «دليلی برای ملاقات با محمود احمدی نژاد وجود ندارد».

این منبع اضافه کرده است: ملاقات پاپ قبلی، ژان پل دوم با محمد خاتمی به گفته همين مقام واتيکان در شرايط ديگری انجام پذيرفت و خاتمی چون روحانی به واتيکان دعوت شد.

مجله دموکراسی؛«حقوق شهروندی بهائيان ايران و مسئله ارتداد»
به گزارش سازمان عفو بين الملل، بيش از ۳۰۰ هزار بهايی در ايران زندگی می کنند. بهائيان بزرگترين اقليت غير مسلمان ايران هستند. اين در حالی است که بر اساس آمار ارائه شده از جانب جامعه بين المللی بهايی، طی ۳۰ سال گذشته، ۲۰۶ بهايی در نقاط مختلف ايران اعدام شده اند و در اين مدت بهائيان ايران همواره مورد اذيت و آزار بوده اند.

هادی قابل، کارشناس مسايل فقهی و اسلامی و عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ايران اسلامی، در رابطه با استفتای آيت الله منتظری، با اشاره به اظهار نظر سال گذشته آيت الله محمد حسين فضل الله درباره مرتد نبودن کسانی که از والدين بهايی متولد شده اند می گويد: تاکنون درباره بهاييان به اين صورت از سوی مراجع تقليد شيعه در ايران اظهار نظر نشده است.

احمد قابل، کارشناس مسائل دينی در قم که درجه اجتهادش را از آيت الله منتظری دريافت کرده معتقد است: استفتای اخير آقای منتظری مسبوق به نظرات فقهی پيشين اين مرجع تقليد بوده است.

وی می گويد آيت الله منتظری تغيير عقيده را محکوم به حکم ارتداد نمی داند.

هیچ نظری موجود نیست: