۴ بهمن ۱۳۸۶

نظر القاعده در مورد گرمایش زمین


الظواهری پاسخ می دهد: چرا القاعده در ایران حضور ندارد؟

بیش از یک ماه پیش چهار وب سایت اینترنتی مورد تایید شبکه تروریستی القاعده با انتشار یک اعلان عمومی خبر دادند که ایمن الظواهری، مرد شماره دو القاعده، قصد دارد به پرسش های اشخاص، مؤسسات و رسانه ها پاسخ دهد.

ارتباط مستقیم شبکه تروریستی القاعده با کاربران اینترنت سال هاست که تداوم دارد و پیام های صوتی یا تصویری رهبران این گروه معمولا ابتدا در اینترنت منتشر می شوند.

چند سال پیش نیز وب سایتی وابسته به القاعده در عربستان سعودی از کاربران خواست تا دیدگاههای خود را از طریق ایمیل برای آنها ارسال کنند.

در متن اعلان اخیر نیز ذکر شده است که پرسش کنندگان می توانند با ذکر نام و عنوان خود، سؤالات را در تمامی زمینه ها، اعم از موافق یا مخالف، تا روز شانزدهم ژانویه در یکی از این چهار وب سایت ثبت کنند.

این وب سایت ها نگفته اند که الظواهری چگونه به سئوالات پاسخ خواهد داد، اما گفته شده است پاسخ ها در «سریع ترین زمان» منتشر خواهند شد.

تاکنون پرسش های بسیاری از کاربران این وب سایت ها و همچنین گروه های چت، منتشر شده است.

بیشترین بسامد پرسش ها سه موضوع را در بر می گیرد: راهبردها و تاکتیک های القاعده، وضع سلامت بن لادن، و اینکه آیا بن لادن در کدام یک از مناطق عراق، افغانستان و سومالی حضور داشته است.

آن چنان که مؤسسه «جست و جوی نهادهای تروریستی بین المللی - SITE» گزارش کرده است، دو سؤال دیگر که فراوانی بسیاری داشته از این قرار است:

چرا القاعده در فلسطین عملیاتی نداشته است؟

چرا القاعده در ماجرای اردوگاه نهرالبارد، در شمال لبنان، و حمایت از گروه فتح الاسلام دخالتی نکرد؟

به گزارش مؤسسه SITE، کاربری به نام عمر الرشید پرسیده است: «چرا القاعده هیچ عملیاتی در ایران انجام نمی دهد؟ هر کسی می داند که در ایران سنی ها را می کشند.»

یک کاربر دیگر که خود را باقی العهده معرفی کرده پرسیده است: «ما چه زمانی موفق می شویم مردان القاعده را در حال جهاد در سرزمین فلسطین ببینیم؟ اینجا واقعا وضعیت وخیم است.»

ابوقتاده نیز از ایمن الظواهری پرسیده است: «آیا شما شخصا با اسامه بن لادن ملاقات دارید؟ وضع سلامت او چگونه است؟»

یک کاربر که خود را ابوارصاد معرفی کرده پرسیده است: «نظر شما در باره گرمایش زمین چیست؟»

یکی از چهار وب سایتی که مورد تایید شبکه تروریستی القاعده است خبر داده ۵۳ صفحه حاوی صدها سئوال با موضوعات مختلف دریافت کرده است.

همچنین روزنامه الوطن، چاپ کویت، خبر داده است ۱۲ سوال را در این سایت ها درج کرده است. نخستین سوال این روزنامه چنین است: «دیدگاه شما در باره سیاست آمریکا در برابر ایران چیست؟»

دومینیک توماس، کارشناس نهضت های اسلامی در مدرسه مطالعات عالی علوم اجتماعی، می گوید احتمالا ایمن الظواهری سطحی ترین سئوالات را انتخاب خواهد کرد و در ویدیویی به آنها پاسخ خواهد گفت.

حسین شبسکی، یکی از دبیران روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن، نیز می گوید این کار «فرصتی است برای شبکه القاعده تا دهها جوان را به دسته های خود بکشاند.»

آقای شبسکی می گوید: «در واقع، ارتباط برقرار کردن با کسی مثل الظواهری، فقط تن دادن به ذهنیتی مسموم است که تنها زبان خشونت را می فهمد.»

هیچ نظری موجود نیست: