۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۵

بی بی سی سوتی داد


12:29 گرينويچ - سه شنبه 16 مه 2006
مهمان ناخوانده: بی بی سی گاف می دهد
بی بی سی از اين که به جای گفتگو با مهمان يکی از برنامه های زنده تلويزيونی با فرد ديگری مصاحبه شده، عذرخواهی کرده است. اشتباهی که روز گذشته در سالن انتظار شبکه خبری بيست و چهار ساعته بی بی سی رخ داد باعث شد که فردی که برای استخدام به اين شبکه مراجعه کرده بود، به جای يک کارشناس فن آوری اطلاعات به استوديوی ضبط برنامه ای زنده منتقل شود. اين اتفاق سوژه ای جالب برای جرايد روز سه شنبه (16 مه) بريتانيا شده است. گای گوما"، فردی که اشتباها در برابر دوربين اين شبکه خبری بی بی سی قرار گرفته، در انتظار موعد مصاحبه کاری خود بوده که از او خواسته می شود برای گريم به استوديو ضبط برود. مجری برنامه که تصور می کرده با کارشناس فن آوری اطلاعات روبروست، از آقای گوما در مورد ظرايف تجارت موسيقی در اينترنت سوال می کند. آقای گوما، که اهل کنگوست، با چهره ای نگران تلاش می کند تا به تمام سوالات مجری برنامه پاسخ دهد. او پس از اين ماجرا گفت که با خود فکر می کرده که مصاحبه کاری او چقدر عجيب است. بی بی سی از آقای گوما و کارشناس برنامه، که هرگز موفق به وارد شدن به استوديو نشده، عذرخواهی کرده است
'خوشحال می شوم دوباره برگردم'
تهيه کننده اين برنامه هنگام مراجعه به سالن انتظار بی بی سی در پی فردی به نام "گای کيونی" (که می بايد در مورد پرونده شرکت رايانه ای اپل مورد سوال قرار می گرفت) بوده است که اشتباها "گای گوما" به او معرفی می شود. او که انتظار فردی سفيد پوست را داشته از آقای گوما می پرسد که آيا او "گای کيونی" است و پس از تائيد اين موضوع او را به استوديو می برد. آقای گوما، که فکر می کرده سوالات از او در ارتباط با مصاحبه کاری است، با نگرانی و نفس تنگی به طور زنده در برابر دوربين تلويزيون به سه سوال مجری برنامه پاسخ می دهد. مجری برنامه که تلاش داشته اضطراب مهمان را به دبير خبر اطلاع دهد، اين مصاحبه را پس از سه سوال خاتمه می دهد. بالاخره دست اندرکاران برنامه متوجه می شوند که مهمان اصلی برنامه در سالن پذيرش همچنان در انتظار نشسته است. آقای گوما در باره اين اتفاق گفت که مصاحبه اش خيلی کوتاه بوده اما او حاضر است بار ديگر در برابر دوربين تلويزيون ظاهر شود: "خوشحال می شوم به سوالات در هر زمينه ای پاسخ دهم." او اضافه کرد: "اما اين بار اصرار خواهم کرد که به من وقت بيشتری برای مصاحبه داده شود." آقای گوما بعدا به شبکه خبری بيست و چهار ساعته بی بی سی گفت که هنوز نمی داند که آيا تقاضای او برای کار در بخش رايانه ای بی بی سی پذيرفته شده است يا نه. او گفت: "خيلی تمايل دارم برای بی بی سی کار کنم." يکی از سخنگويان بی بی سی گفت: "اشتباهی که رخ داده واقعا يک سوء تفاهم بوده و ما همواره در مورد مهمانان خود نهايت دقت را می کنيم و اجازه نخواهيم داد که اين اتفاق تکرار شود."
کليپ ويديويی مصاحبه تلويزيونی بی بی سی
برندگان جوايز سالانه 'وبی' در رشته های مختلف برای تقدير از بهترين های اينترنت در زمينه طراحی و کاربرد وب اعطا شده و در اين ميان بی بی سی سه جايزه را از آن خود کرده است. 10/05/2006
بی بی سی پيشتاز اسکار اينترنتی شد 03 مه، 2005
بی بی سی، بهترين سايت خبری اروپا شد 05/07/2002
Video
Wrong Guy recalls live TV moment A man who found himself on live TV after visiting the BBC for a job interview has spoken about his experience.
16 May 2006
News 24 puts wrong man on air An error led to BBC News 24 putting the wrong person on air to answer questions over a business story.
15 May 2006

هیچ نظری موجود نیست: