۵ مرداد ۱۳۸۷

خوش ‌جمال در جمع ورزشکاران برتر 'تایم'



خوش‌جمال در جمع ورزشکاران برتر 'تایم'

هفته نامه تایم سارا خوش جمال را با عنوان "شیرزن" ایران معرفی می کند
مجله آمریکایی تایم، نام سارا خوش جمال فکری نماینده ایران در مسابقات تکواندو زنان در المپیک پکن را در جمع ورزشکاران برتر از دید این نشریه منتشر کرد.
این هفته نامه که در فهرستی نام 100 ورزشکار برگزیده خود را تحت عنوان "ورزشکاران المپیکی که باید آنها را زیر نظر داشت" اعلام کرده، سارا خوش جمال را در مکان بیست و دوم قرار داده است.
تایم بر این مسئله تاکید کرده است که سارا خوش جمال اولین زن ایرانی است که سهمیه حضور در رقابتهای المپیک را کسب کرده است، هرچند نام او در میان ورزشکاران آسیایی حاضر در این فهرست، پس از پنج ورزشکار از کشور چین قرار دارد.
نام لبرون جیمز، ستاره تیم بسکتبال آمریکا در صدر این فهرست اعلام شده و پس از او دارا تورس، شناگر زن 41 ساله آمریکایی و مایکل فلپس، امید کسب مدال آمریکا در شنای مردان قراردارند.
سارا خوش جمال فکری: "شیرزن"
هفته نامه تایم سارا خوش جمال را ورزشکاری 19 ساله معرفی کرده که "پس از راهیابی به رقابتهای المپیک پکن به شیرزن ایرانیان مبدل شده است."
تایم متذکر شده که خانم خوش جمال در تبعیت از موازین مذهبی "محافظه کارانه" ایران، با حجاب تمرین می کند و مسابقه می دهد.
این هفته نامه می نویسد: "دختران ایرانی او را تشویق می کنند و پوستر عظیمی از او در فدراسیون تکواندو ایران نصب شده است."
تایم که تکواندو را ورزشی پرطرفدار در میان زنان و دختران ایرانی معرفی می کند، می نویسد "بیش از 120 هزار دختر ایرانی به تمرین این ورزش مشغولند."
هفته نامه تایم در نهایت با یادآوری این که سارا خوش جمال برای کسب سهمیه المپیک در رقابتهای ماه مارس در ویتنام، نفر اول جهان در دسته سبک وزن زنان را شکست داد، می نویسد: "او به واسطه منع دینی از تمرین کردن با مردان، در اتاق نشیمن خانه خود با برادر بزرگترش تمرین می کند."
سارا خوش جمال فکری در روز چهارشنبه ۳۰ مرداد (۲۰ اوت) در المپیک پکن در رقابتهای وزن زیر 58 کیلوگرم (سبک وزن) برای کسب مدال به دیدار حریفان خواهد رفت.





22. Sara Khoshjamal
Taekwondo Iran Age: 19
Khoshjamal is the Iranian female heroine of the moment after qualifying for Beijing in Taekwondo. In keeping with Iran's conservative religious rules, Khoshjamal trains and competes wearing a headscarf and a protective helmet and is the first Iranian woman to qualify for the Olympics. Iranian qirls are cheering her on; huge posters of Khoshjamal adorn the Tae kwon do Federation, a popular sport for Iranian females practiced by more than 120,000 girls. Khoshjamal, who in line with traditions is prohibited from training with men, trains in her living room with her older brothers. Last March in Vietnam she beat the world's No. 1, securing her cherished ticket to China
.

هیچ نظری موجود نیست: