۳۰ مرداد ۱۳۸۸

مبارزه ادامه دارد: پایان دیکتاتوری اسلام فاشیستی نزدیک است

آخوند علیه آخوند: مردم برنده هستند
۱۳۸۸/۰۵/۳۰ رادیو فردا

احمدی‌نژاد در تلویزیون؛ معترضان بر پشت‌بام‌ها

پنج‌شنبه شب همزمان با گفت‌وگوی زنده تلویزیونی محمود احمدی‌نژاد درباره اعضای کابينه جدید خود و معرفی آنها، شهروندان معترض تهرانی در برخی نقاط این شهر بار دیگر به تظاهرات دست زدند.

بر اساس گزارش‌های رسیده از تهران، پنج‌شنبه شب ده‌ها تن از ساکنان شهرک آپادانای تهران همزمان با پخش سخنان آقای احمدی‌نژاد از تلویزیون جمهوری اسلامی، در اقدامی خودجوش در محوطه این شهرک جمع شده و با سر دادن شعارهایی نسبت به نتایج انتخابات ریاست جمهوری اعتراض کردند.


از جمله شعارهای مردم در شهرک آپادانای تهران می‌توان به «مرگ بر ديکتاتور»، «مرگ بر احمدی» ، «آزادی انديشه از پنجره نمي‌شه»، «درد ما درد شماست، مردم به ما ملحق شويد» و خواندن «سرود یار دبستانی» اشاره کرد.

شهرک آپادانای تهران در هفته‌های گذشته و به‌ویژه پس از انتشار خبر مرگ سهراب اعرابی هر از چندگاهی شاهد برگزاری تظاهرات شبانه در اعتراض به «تقلب» در انتخابات رياست جمهوری بوده است.

خانواده سهراب اعرابی يکی از کشته‌شدگان اعتراض‌های اخير نیز که در این شهرک سکونت دارند، روز پنج‌شنبه مراسم چهلمین روز کشته شدن سهراب را در بهشت زهرا برگزار کردند.

به نوشته «جرس»، یکی از سایت‌های متعلق به فعالان جنبش سبز ایران، خانواده اعرابی برای پرهیز از هر گونه «مشکلی» برای طرفداران میرحسین موسوی مراسم چهلم سهراب را تنها با حضور بستگان و نزدیکان برگزار کردند.
گزارش‌های دیگر حاکی از آن است که همزمان با آغاز سخنرانی تلویزیونی احمدی‌نژاد در سایر نقاط تهران نیز فریادهای «الله اکبر» و «مرگ بر دیکتاتور» به گوش می‌رسید.

همچنین در برخی از خیابان‌ها جوانان موتورسوار و رانندگان خودروها با زدن بوق‌های ممتد به همراهی با شعارهای اعتراض‌آمیز پرداختند.

براساس گزارش‌های رسیده از تهران نیروهای امنیتی شامل لباس‌شخصی‌های بسیجی و ماموران پلیس نیز در خیابان‌های اصلی شهر سرگرم گشت‌زنی بودند.

برخی گزارش‌های دیگر حاکی از آن است که اعتراض‌های مردمی همزمان با گفت‌وگوی تلویزیونی آقای احمدی‌نِژاد در سایر شهرهای ایران مانند اصفهان، شیراز، اهواز، آبادان، کرمانشاه و قزوین نیز انجام گرفته است.

به دنبال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران و گسترش اعتراض‌ها نسبت به نتایج آن، مقام‌های جمهوری اسلامی فعالیت رسانه‌های مستقل و خارجی را در کشور محدود کرده‌اند و از این رو اخبار مربوط به حرکت‌های اعتراض‌آمیز تنها از طریق کانال‌های غیررسمی و برخی سایت‌های اینترنتی قابل دسترسی است.

وزیر پیشنهادی دفاع در لیست افراد تحت تعقیب «اینترپل»

احمد وحیدی (چپ)، وزیر پیشنهادی دفاع در کنار رحیم صفوی، فرمانده سابق سپاه پاسداران

بنا بر همین گزارش نام افراد تحت تعقیب عبارت بود از: «علی فلاحيان وزير اسبق اطلاعات، محسن رضايی فرمانده اسبق سپاه پاسداران، احمد وحيدی فرمانده سابق نيروی قدس سپاه، محسن ربانی رايزن فرهنگي سابق سفارت ايران در آرژانتين و احمدرضا اصغری دبير سوم اين سفارتخانه. همچنين اکبر هاشمی رفسنجاني رئيس جمهور وقت، علی اكبر ولايتی وزير خارجه وقت و هادی سليمان‌پور سفير اسبق ايران در آرژانتين نيز از جمله افرادی بودند كه تلاش می‌شد برای آنها اخطار قرمز صادر شود كه در نهايت اين اتفاق نيفتاد.»
تأکید مرکل بر اهمیت حمایت از جنبش اعتراضی مردم ایران

آیت الله امینی: نظام را به خیره سری نمی‌توان حفظ کرد

آیت‌الله امینی امام جمعه قم، روز گذشته با انتقاد شدید از برخورد با مخالفان تأکید کرد، نظام جمهوری اسلامی را با این «خیره‌سری‌ها و جریمه کردن‌ها» نمی‌توان حفظ کرد.

آیت‌الله صانعی: «اين چه حکومت تشيعی است که ۳۰ سال در آن دزدی شده تازه حالا فهميده اند؟»

رایزنی مراجع تقلید قم و نجف در بحران اخیر

تایمز: 'رضا' شاهد زنده مدعای کروبی است
رضا، 15 ساله و ساکن یکی از شهرهای بزرگ ایران توصیف شده که در جریان ناآرامی های پس از انتخابات دستگیر شد و به نوشته این روزنامه بارها در زندان مورد تجاوز قرار گرفته است.
واشنگتن پست: کروبی و پیش بینی سقوط احمدی نژاد

۱۳ مرداد ۱۳۸۸

مبارزه در داخل و خارج ایران ادامه دارد


Iran's Supreme Leader yesterday endorsed Mahmoud Ahmadinejad as president for a new four-year term in a ceremony boycotted by leading moderates. Two former presidents Akbar Hashemi Rafsanjani and Mohammad Khatami and defeated presidential candidates Mirhossein Mousavi and Mehdi Karroubi did not attend the ceremony.

برندگان نوبل نقض حقوق بشر و سرکوب مردم ایران را محکوم کردند

۴۴ برنده جایزه نوبل روز دوشنبه در نامه‌ای سرگشاده ضمن امیدواری دادن به مردم ایران نقض حقوق بشر در کشور را به دنبال اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری شدیدا محکوم کردند. ادامه

عبادی: غیر از تبرئه هیچ حکم دیگری عادلانه نیست Audio
«با شروع سال تحصیلی اعتراض‌ها جدی‌تر دنبال می‌شود» Audio
کیفرخواست؛ «انشايی از يک نويسنده تخيلی» Audio

دادگاه اسرائیلی علی خامنه ای، اکبر گنجی

اکبر گنجی
وقتی فرزندان دلیر ایران زمین را قتل عام می کنند، وقتی گروه دیگری را در سلول های انفرادی قرون وسطایی شکنجه می کنند، آیا وظیفه ی اخلاقی ایرانیان مقیم خارج حکم نمی کند که جنایت کاران را به دادگاه های بین المللی بکشانند؟ آیا سکوت در برابر جنایت، مشارکت در جنایت نیست؟ ... [ادامه مطلب]

9 مرداد» با این رژیم چه باید کرد؟ اکبر گنجی

7 مرداد» راه قانونی برخورد با سرکوبگران حاکم بر ایران، اکبر گنجی
خامنه ای و احمدی نژاد: جنایت علیه بشریت، با این رژیم چه باید کرد؟ اکبر گنجی

5 مرداد»

معترضان به تنفیذ حکم ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در برخی نقاط تهران تجمع کردند. به گفته شاهدان عینی حضور نیروهای امنیتی و "لباس شخصی" مانند اعتراضات دیگر مشهود بود.